Ştiaţi despre…?

Aurel Vlaicu – Icar deasupra Carpatilor

(sursa: http://www.descopera.ro/stiinta/6583658-aurel-vlaicu-icar-deasupra-carpatilor )

Curajos, sfidator chiar, modest, ambitios, visator, talentat, patriot, recunoscator si, mai presus de toate, creativ. Cel care a efectuat primul zbor de pe teritoriul Romaniei, cu un aparat mai greu decat aerul, era la inaltimea tuturor epitetelor enumerate.

De mic copil a avut o fire temperamentala si curioasa, fire care i-a adus necazuri inca din liceu. In anul 1902 isi ia bacalaureatul la Licaul de Stat din Sibiu, dupa care urmeaza doua trimestre la Facultatea de Mecanica a Scolii Politehnice din Budapesta. Se inroleaza ca voluntar la marina, facand serviciul militar intr-un oras port la Marea Adriatica, aflat astazi in Croatia. Isi obtine diploma de inginer dupa ce termina cursurile prestigioasei Ludwig-Maximilians-Universitet din Munchen.

Imediat dupa momentul absolvirii, lucreaza pentru o scurta perioada de timp ca inginer pentru celebra Fabrica de Automobile Opel.

Cu toate acestea, Aurel Vlaicu nu era deloc multumit. Firea sa nalvalnica si impetuoasa il imboldeste sa nu accepte destinul plat si confortabil al unui respectat inginer la Fabricile Opel.

Muncit de ganduri si dorinte inabusite, Aurel Vlaicu revine in tara in anul 1908. Un an mai tarziu isi termina de construit primul planor ajutat de Ion , fratele sau, planor cu care efectueaza cateva zboruri in satul natal Bintinti.

La indemnurile prietenului sau de scoala, poetul Octavian Goga, se indreapta spre Bucuresti, unde in fata unui public format din personalitatile vremii, in frunte cu Spiru Haret, face cateva demonstratii cu prototipul avionului sau.

Sprijinit de Casa Regala si Armata Romana, ambitiosul inventator si pionier al aviatiei romanesti si mondiale, construieste la atelierele de la Arsenalul Armatei avionul „Vlaicu I”, primul avion construit pe teritoriul romanesc.

Cu acest avion, Aurel Vlaicu va decola prima oara pe data de 17 iunie 1910 deasupra Campului Cotroceni.

Vlaicu a scris istorie. Prin actul sau, a situat Romania pe locul doi in lume, dupa Franta, in utilizarea avionului cu destinatie militara.

Emotionat, isi inregistreaza brevetul nr. 2258 pentru asa-numita „Masina de zburat cu corp in urma de sageata”.

Un an mai tarziu, inginerul Vlaicu isi construieste un al doilea avion, celebrul „Vlaicu II”, cu care zboara in mai multe orase din regat, in cadrul unor turnee in care isi face cunoscute inventiiile.

Succesele sale nu se opresc aici, Aurel Vlaicu participand la razboi pe timpul campaniei din Bulgaria, unde a indeplinit misiuni de observatie aeriana.

In anul 1913, compania engleza Marconi, comanda lui Aurel Vlaicu proiectarea si construirea unui avion metalic cu doua locuri. Inginerul roman purcede la fapte si in doar cateva luni termina avionul, pe care il denumeste „Vlaicu III”. Geniul romanesc a mai daruit astfel o inventie pretioasa omenirii – „Vlaicu III” a fost primul avion functional din lume construit integral din metal!

Anunțuri

Etichete: , , , , ,

Un răspuns to “Ştiaţi despre…?”

  1. Ştiaţi despre…? - Ziarul toateBlogurile.ro Says:

    […] Ştiaţi despre…? Fri Aug 06, 2010 12:34 pm Aurel Vlaicu – Icar deasupra Carpatilor (sursa:http://www.descopera.ro/stiinta/6583658-aurel-vlaicu-icar-deasupra-carpatilor ) Curajos, sfidator chiar, modest, ambitios, visator, talentat, patriot, recunoscator si, mai presus de toate, creativ. Cel care a efectuat primul zbor de pe teritoriul Romaniei, cu un aparat mai greu decat aerul, era la inaltimea tuturor epitetelor enumerate. De mic copil a avut o fire temperamentala si […] […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: