Nevoia de iubire

Un copil se naşte cu nevoia de a fi iubit – şi nu trece niciodată peste ea  – Frank A. Clark

Părinţi iubiţi-vă copiii!!! Şi după acest îndemn probabil că deja vă gândiţi „normal că îi iubesc, că doar sunt ai mei şi fac atâtea sacrificii pentru ei…etc.”

De câte ori v-aţi luat răgaz să vă gândiţi: Cum le demonstraţi lor că îi iubiţi? Vă invit să faceţi un mic exerciţiu acum, aici – gândiţi-vă şi alcătuiţi o listă scurtă de fapte şi comportamente prin care consideraţi că le demonstraţi că îi iubiţi.

Şi acum că lista este gata, să vedem dacă găsiţi pe ea şi afirmaţii ca:

 de fiecare dată când are o serbare sunt prezent, nu am lipsit niciodată

 întotdeauna când are o realizare într-un domeniu şi i se recunosc meritele în cadrul unor manifestări organizate public, sunt şi eu acolo sa îl susţin

 îl încurajez să îşi urmeze visul de a deveni ceea ce îşi doreşte

 îl încurajez să viseze şi să îşi dorească să devină cel mai bun profesionist din domeniul lui

 îl asigur de iubirea mea necondiţionată (şi egal împărţită – în situaţia familiilor cu mai mulţi copii)

 îi ofer sprijin în situaţiile când îmi cere ajutorul dar şi atunci când simt că e nevoie de suportul meu

 îl laud pentru faptele bune şi comportamentele dezirabile pe care le realizează

 îl fac să afle şi să conştientizeze cât de mândru sunt ca părinte că este copilul meu

 Cât de mult sau de puţin au relevanţă toate cele menţionate mai sus pentru un suflet de copil?

Ar trebui să ştiţi răspunsul; să-l căutaţi adânc întipărit în inima şi mintea voastră din vremea când eraţi copii deoarece aşa cum spunea Antoine de Saint-Exupery: „Toţi oamenii mari au fost mai întâi copii. (Dar puţini dintre ei îşi mai aduc aminte).”

Rănile provocate involuntar de părinţi unui suflet de copil (pentru că nu s-au gândit că acel aspect ar avea vreo însemnătate) vor rămâne nevindecate; şi chiar dacă acel copil odată ajuns adult nu va reproşa părintelui său comportamentele care l-au rănit, într-un ungher al minţii sale îşi va spune: eu când voi fi părinte nu voi face aşa.

Aşa că….Părinţi iubiţi-vă copiii!!!

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

